Rollespil

Målet med undervisningsforløbet "Rollespil" er at sætte sig i arkæologens sted, ved at lave en udstilling, en artikel eller en lydcollage.

Rollespil_lærerens_ark.pdf

Rollespil_elevens_ark.pdf


Webquest

I undervisningsforløbet "Webquest" er opgaven at forsøge at skabe et øjebliksbillede af livet i Danmark år 3.600 f.v.t.
Det er nødvendigt at sætte sig ind i den viden, der er opnået om perioden gennem arkæologiske fund og ved afprøvning af teorier. Fokus vil ligge på menneskerne og deres rolle i det forhistoriske samfund.

Webquest_lærerens_ark.pdf

Webquest_elevens_ark.pdf

Myter

Undervisningsforløbet "Myter" kan give en indsigt i, hvordan myter bruges til at forklare det uforklarlige og hvordan viden om verden skaber vores syn på livet.

Myter_lærerens_ark.pdf

Myter_elevens_ark.pdf

 

Hypertekst

Målet med undervisningsforløbet "hypertekst" er at give en indsigt i, hvilke genstande viden om forhistorien skabes ud fra.

Hypertekst_lærerens_ark.pdf

Hypertekst_elevens_ark.pdf

 

Tidslinjer

Målet med emnet "tidslinjer" er at visualisere tider, steder og idéer

Tidslinjer_lærerens_ark.pdf

Tidslinjer_elevens_ark.pdf